Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Вывучаем i размаўляем на роднай мове

Дата: 5 июня 2015 в 16:20, Обновлено 19 марта 2021 в 13:42
Автор: Жолик Е. Э.

План мерапрыемстваў по папулярызацыі беларускай мовы

ЗАЦВЯРДЖАЮ

                                                                            Загадчык ДУА”ДЦРД

                                                                            агр. Васілішкі”

                                                                                          І.І.Барысевіч

                                                                            01 верасня 2021

ПЛАН МЕРАПРЫЕМСТВАЎ

па папулярызацыі і пашырэнні сферы выкарыстання беларускай мовы ў дзяржаўнай установе адукацыі «Дашкольны цэнтр развiцця дзiцяцi аграгарадка Васiлiшкi»

№ п/п

Мерапрыемствы

Тэрмін выканання

Адказныя выканаўцы

1.

Аналізаваць запатрабаваннi бацькоў на адкрыццё групы з беларускай мовай  навучання.

Штогод

Май

Загадчык

Барысевiч I.I.

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

2.

Забяспечыць прапарцыянальнае выкарыстанне беларускай і рускай моў у афармленні візуальнай інфармацыі (інфармацыйныя надпісы, шыльды, назвы стэндаў і інш.).

Пастаянна

Загадчык

Барысевiч I.I.

3.

Забяспечваць выкарыстанне беларускай і рускай моў пры правядзенні педагагічных саветаў ва ўстанове адукацыі, у рабоце з бацькамі i выхаванцамi.

Пастаянна

Загадчык

Барысевiч I.I.

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

4.

Ажыццяўляць метадычную дапамогу педагогам па вывучэнню новых правіл па арфаграфіі і пунктуацыі  беларускай мовы.

Пастаянна

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

5.

Забяспечыць праходжанне курсавой падрыхтоўкі педагогаў, якія будуць працаваць у групах на беларускай мове.

Пастаянна

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

6.

Практыкаваць правядзенне дзён беларускай мовы, заняткаў па развіццю беларускамоўных узаемаадносін.

Штотыднёва

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

Педагогі

7.

Першы занятак кожнага навучальнага года у старэйшай узроставай группе прысвячаць  беларускай тэматыцы і праводзіць   на беларускай мове.

Пастаянна

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

Педагогі старэйшых груп

8.

Забяспечыць далучэнне выхаванцаў  да  традыцыйнага нацыянальнага мастацтва – ручнога ткацтва на прыкладзе тэхналогii  габеленапляцення.

Пастаянна

Кастрычнік-Май

Загадчык

Барысевiч I.I.

9.

Пашыраць магчымасці далучэння старэйшых дашкольнікаў да духоўных каштоўнасцей беларусаў праз наведванне этнаграфічных, краязнаўчых музеяў.

Пастаянна

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

Педагогі

10.

Актывізаваць рэкламна-інфармацыйную работу па прапагандзе беларускай літаратуры i мовы праз арганізацыю кніжных выстаў, прэзентацыю дзiцячых твораў і малюнкаў,  работу сайта ўстановы дашкольнай адукацыі.

Пастаянна

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

Педагогі

11.

Папаўнять куточак беларускай народнай творчасці ў дашкольнай установе неабходнымі экспанатамі.

Пастаянна

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

12.

Актывізаваць правядзенне сумесна з бацькамі беларускіх святаў.

Пастаянна

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

13.

Працягваць прапагандысцкую работу сярод бацькоў, педагагічных работнікаў  на падпіску беларускамоўных перыядычных выданняў, дзіцячых часопісаў.                                                          

Пастаянна

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

14.

Праводзіць ў дашкольнай ўстанове мерапрыемствы, прысвечаныя Дню беларускай пісьменнасці.

Штогод

Намеснiк

загадчыка по аснойнай дзейнасцi

Жолiк А.Э.

Вывучаем родную мову у дашкольнай установе.

      Адным з галоўных дасягненняў у перыяд дашкольнага дзяцінства з’яўляецца авалоданне роднай мовай. Першыя маўленчыя навыкі дзіця атрымлівае ў сям’і. Грамадскае дашкольнае выхаванне, з’яўляючыся першым звяном агульнай адукацыйнай сістэмы, закладвае асновы моўнай культуры асобы.  Мова — гэта не толькі сродак сацыяльнага ўзаемадзеяння, намінацыі рэчаіснасці, прылада інтэлектуальнай дзейнасці, рэфлексіі, самавыяўлення, самарэгуляцыі і сацыялізацыі асобы, але і ўвасабленне культурных і гістарычных каштоўнасцей народа.  Працэс авалодання дзіцём мовай вельмі складаны, што абумоўлівае патрэбу ў педагагічным кіраванні, заснаваным на грунтоўным навуковым псіхолага-педагагічным падыходзе. Унікальнасць і складанасць моўнай сітуацыі, якая характарызуецца функцыянаваннем у рэспубліцы беларуска-рускага блізкароднаснага білінгвізму, патрабуе пэўнай спецыфічнай арганізацыі выхавання і навучання дзяцей дашкольнага ўзросту ў адпаведнасці з неабходнасцю засваення дзвюх моў.Авалоданне беларускай мовай у дзiцячым садку адбываецца у адпаведнасцi з вучэбнай праграмай дашкольнага выхавання.

Размаўляем на  роднай мове разам!


<o:p></o:p>

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.